Pages

Tuesday, March 22, 2011

Oh Tuhan...

Memang aku sudah amat jelak membaca kisah-kisah dan perkataan-perkataan berbaur l****. Mahu termuntah rasanya..! Apatah lagi ia berlaku di negara Malaysia, yang mengakui Islam adalah agama rasmi. Yakah begitu?Benarkah? Atau hanya pada nama Islam itu agama rasmi?

Tambah meloyakan apabila ia dicanang di sana-sini. Bukankah Islam tidak membenarkan kita membuka keaiban orang lain? Malah, kita sepatutnya menutup keaiban orang, dan Allah akan menutup keaiban kita di akhirat kelak!

Memang boleh jika aku mengambil sikap tidak ambil peduli..lantaklah!! Sudah kerap aku memang mahu berbuat demikian. Tetapi, bagaiman mungkin jika aku baru sahaja membuka laman berita online Malaysia, terlihat tajuk berita yang memualkan! Mahu memejam mata, namun bait-bait perkataan itu sudah lekat di minda. Mahu lupakan, agaknya aku perlu hilangkan ingatan secara menghantukkan kepala ke dinding!! Ya Allah, sungguh aku jengkel dengan semua ini..:(

Bagaimana mahu membesarkan anak-anak dalam suasana yang sihat, sedangkan anak-anak yang ghairah dapat mula membaca, dihidangkan dengan berita yang begini? Aku kehilangan kata...

Ya Allah, selamatkan kami semua dari segala fitnah dunia.

No comments:

Post a Comment